• Gárdony
  • Gárdony
  • Gárdony
  • Gárdony
  • Gárdony
  • Gárdony
  • Gárdony
Tájékoztató a gárdonyi TDM ről
2009.10.21.
A 2009. augusztus végén bejegyzett Gárdony Város és Térsége turisztikai Egyesület (továbbiakan TDMSz) szeptemberben pályázott a helyi TDM szervezet fejlesztésére. A pályázatunkat hiánytalanul befogadták, várjuk a remélhetőleg pozitív elbírálást, hogy 2010-2011-ben megvalósíthassuk a pályázott 58.8 millió Ft összegű fejlesztést. A TDM-ről és a projekt tartalmáról a bővebb leírásban olvashatnak. Az egyesület alap dokumentumai letölthetők a cikk végén.

Rövid összefoglaló a TDM-ről:

A TDM betűszó a turisztikai desztináció menedzsment kifejezés rövidítése. A turisztikai termékeit és egyéb szolgáltatásait egységben, komplex módon kezelő partnerek: önkormányzatok, vállalkozások, szakmai és civil szervezetek hosszú távú, szervezett együttműködésben végzett tevékenységeinek összességét jelenti, melyeket annak érdekében fejtenek ki, hogy növeljék az adott fogadóterület turisztikai színvonalát és forgalmát.

A Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület (helyi TDM szervezet, röviden: TDMSz) szervezet célja a fenntartható és versenyképes turizmus fejlesztése Gárdonyban és vonzáskörzetében. A civil szervezetet 2009. augusztus 27-én jegyezte be a Fejér Megyei Bíróság. A TDMSz –nek jelenleg 45 tagja van.

A gárdonyi önkormányzat 2008-ban regisztrált a TDM szervezet fejlesztésének támogatására kiírt KDOP pályázat első fordulóján, melyen sikerrel szerepelt. Ezzel lehetőség nyílt 15%-os saját erőhöz (maximum 8.800.000 Ft-hoz) maximum 50.000.000 Ft vissza nem térítendő támogatás elnyerésére és egy maximum 58.820.000 Ft összegű, két éves időtartamú turizmus fejlesztési projekt megvalósítására, a pályázat második, egyben utolsó fordulóján, melynek beadási határideje 2009. szeptember 4. volt.

A pályázat jogosultsági kritériumának eleget téve a helyi TDM szervezet tagsága reprezentálja a település szálláskapacitásának minimum 25 %-át és a regisztrált vendégéjszaka szám 30%-át, turisztikai civil szervezeteket, valamint az összes turizmusban érintett önkormányzati intézményt is. Az önkormányzat és a TDMSz között kötött középtávú együttműködési megállapodás értelmében a Tourinform iroda a TDM munkaszervezeteként működik.

Amennyiben sikerrel pályázunk, akkor az egyesületnek meg kell valósítania a 2+5 éves időtartamra tervezett turisztikai fejlesztési programját, melynek forrása:

  • az első két évben felhasználható pályázati összeg (ld. fentebb),
  • az önkormányzati hozzájárulás, mely 2+5 éven át biztosítandó (minden évben az előző lezárt évben beszedett IFA állami támogatással növelt összegének 20%-a, mely összeg 2008-ban 9.392.775 Ft volt),
  • a tagok tagdíj befizetései (vállalkozó tagoknak összesen a TDMSz éves költségvetésének minimum 10%-át, de évente minimum 2 millió Ft-ot kell biztosítaniuk a TDMSz számára),
  • a TDMSz által nyújtott szolgáltatásokból származó bevételek,
  • további pályázati források és egyéb támogatások.

A PÁLYÁZAT KÓDSZÁMA: Közép-Dunántúli Operatív Program Helyi Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek támogatása c. pályázat /kódszám:KDOP-2008-2.2.1./A 

 

A TDM pályázat tartalma:

·         A gárdonyi projekt 2 évre szól: 2010-2011.

  • Összes költségvetés: 58.800.000 Ft
  • Önrész:  8.820.000 Ft
  • Pályázott támogatás: 49.980.000 Ft
  • 2+5 éven át az önkormányzat a TDM szervezet éves össz. költségvetéséhez évenként az előző lezárt év IFA+állami támogatás 20 %-ával járul hozzá, a tagok az össz. költségvetés minimum 10 %-át vállalták hozzájárulásként.

 

Miért éri meg a gárdonyi TDM pályázat esetén a szervezet tagjának lenni és mit tapasztalnak a TDM pályázat jóvoltából a potenciális vendégek?

Pl.:

  • Információs táblarendszer 15 db nagyméretű, kültéri információs egység + 50 db útba igazító tábla + szolgáltatóknál elhelyezett információs egységek
  • 3 db kültéri, érintőképernyős információs pont
  • Többnyelvű, turisztikai honlap
  • Magyar és idegen nyelvű kiadványok
  • Marketing kampány: óriás plakát, rádió, nyomtatott sajtó, Internet, stb.
  • A tagok számára a helyi turisztikai kiadványokban, kiállításon, marketing kampányokban kedvezményes megjelenés lehetősége
  • UTAZÁS Kiállításon való szervezett megjelenés, egyedi standon
  • Szakmai továbbképzés
  • Angol- és Német intenzív nyelvtanfolyam
  • Külföldi és belföldi tanulmányút

 

Kelt: Gárdony, 2009. 10.08.

Fel